در این مقاله سعی دارم نکات مهم را برای یادگیری ریاضی ذکر کنیم. اکثر دانش آموزان با درس ریاضی مشکل دارند . خیلی ها نمی دانند که درس ریاضی را چگونه باید مطالعه کنند . خوب برای اینکار کافیست با ما همراه باشید .
۱-زمان بزارید :
بله ،کاملا ساده و گویاست ،ریاضی درسی برای شب امتحان نیست ، ریاضی درسی است که یادگیری و فهم آن تابع زمان بندی است و در گذر زمان اتفاق می افتد ، همانطور که شما با مطالعه  کتاب فنون بستکبال هیچوقت نمی توانید بسکتبالیست شوید ، بلکه باید این فنون را در عمل انجام دهید و همچنین تکرار کنید . پس برای فهم ریاضی نمی توانید صرفا با مطالعه  شفاهی آن را فرا بگیرید بلکه باید حتما تمرین کنید آن هم از نوع زیاد .

۲-زیاد تکرار کنید، زیاد تمرین کنید : چرا ؟
شما باید بر اساس زمان بندی مناسب هر چند وقتی مطالب گذشته را تکرار کنید .چرا ؟ چون شما به مرور زمان اطلاعات را فراموش می کنید بنابراین سعی کنید همیشه ، فاز تکرار داشته باشید .
۳-فقط ریاضی بخوانید آن هم با تمرکز :
شما نمی توانید همزمان با مطالعه ریاضی کارهای دیگری انجام دهید و یا در بین مطالعه ریاضی درسهای دیگر هم مطالعه کنید سعی کنید به هنگام مطالعه ریاضی حتما با تمرکز ویژه این کار را انجام دهید .
۴-حل تمرینات بدون نگاه کردن به جوابها:
شما حتما باید تلاش کنید تمرینهایی را خودتان بدون هیچ کمکی حل کنید . چرا که این مساله باعث می شود شما بدانید که برخی فرمولهایی که خوانده اید را کجا و چگونه باید استفاده کنید .
۵-هیچ وقت قبل از خواندن نگویید من می دانم :
چرا ؟ چون شما باید وارد فاز عملی شوید ، این باور شما باعث می شود که به خوبی مطالعه نکنید و همچنین به دلیل سهل انگاری شاید به نکات ظریف دقت نکنید .
۶-خواب کافی :
شاید این مورد عجیب باشد ، اما یک واقعیت محض است .اگر شما خوابتان می آید یا بی حال باشید هیچ وقت نمی توانید با تمرکز ریاضی را بخوانید .