آرامش ذهن

روزی کشاورزی متوجه شد ساعتش را در انبار علوفه گم کرده است. ساعتی معمولی اما با خاطره‌ای از گذشته و ارزشی عاطفی بود. بعد از آن‌که در میان علوفه‌ها جستجو کرد و آن را نیافت از گروهی از کودکان که در بیرون انبار مشغول بازی بودند کمک خواست و وعده داد که هر کس آن را پیدا کند جایزه‌ می‌گیرد.

کودکان به محض این‌که موضوع جایزه مطرح شد به درون انبار هجوم آوردند و تمامی کپه‌های علف و یونجه را گشتند اما باز هم ساعت پیدا نشد. کودکان از انبار بیرون رفتند و درست موقعی که کشاورز از ادامه‌ی جستجو ناامید شده بود، پسرکی نزد او آمد و از او خواست به او فرصتی دیگر بدهد. کشاورز نگاهی به او انداخت و با خود اندیشید: «چرا که نه؟ به هر حال، کودکی صادق به نظر می‌رسد.»

کشاورز کودک را به تنهایی به درون انبار فرستاد. بعد از اندک زمانی کودک در حالی که ساعت را در دست داشت از انبار علوفه بیرون آمد. کشاورز از طرفی شادمان شد و از طرف دیگر متحیر گشت که چگونه کامیابی از آنِ این کودک شد. پس پرسید: «چه‌طور موفق شدی در حالی که بقیه‌ی کودکان ناکام ماندند؟»

پسرک پاسخ داد: «من کار زیادی نکردم؛ روی زمین نشستم و در سکوت کامل گوش دادم تا صدای تیک تاک ساعت را شنیدم و در همان جهت حرکت کردم و آن را یافتم.»

 

وقتی ذهن در آرامش باشد بهتر از ذهنی فکر می‌کند که پر از مشغله است. هر روز اجازه دهید ذهن شما اندکی آرامش یابد و در سکوت کامل قرار گیرد. سپس ببینید چه‌قدر با هوشیاری به شما کمک خواهد کرد زندگی خود را آن‌طور که مایلید سر و سامان بخشید.

بیش‌تر مردم وقتی به موفقیت فکر می‏کنند آن را در اضافه کردن چیزهایی به زندگی‌شان می‏دانند: پول بیش‌تر، پرستیژ بیش‌تر، ماشین بهتر، خانه‌ی بزرگ‌تر. مشکل این‌جاست که این‏گونه اندیشیدن باعث می‏شود این حقیقت نادیده گرفته شود که توانایی شما در موفقیت، مستقیماً با توانایی شما برای رها کردن چیزها ارتباط دارد. شما به عنوان یک انسان، پتانسیل انجام خیلی از کارها را دارید؛ اما با این‌که قادر به انجام هر کاری هستید نمی‏توانید همه‌ی کارها را انجام دهید. هر تصمیمی که در زندگی می‏گیرید، نه تنها پاسخ مثبتی است به آینده‌ای که در حال ایجاد آن هستید، بلکه پاسخ منفی‌ای است به آینده‌ی دیگری که می‏توانستید با نگرفتن آن تصمیم، رقم بزنید.

اگر می‌خواهید موفق باشید و آینده‌ی دلخواه خود را محقق سازید، نباید زمان و انرژی خود را با فکر کردن به انتخاب‌های دیگری که می‌توانستید داشته باشید، هدر دهید. نباید به چیزهایی فکر کنید که ممکن بود پیش بیاید اگر شما تصمیم متفاوتی می‌گرفتید. تنها زمانی به هدفتان دست خواهید یافت که اجازه دهید وسوسه‌ها و راه‌های ممکن دیگر از ذهنتان خارج شود.

درونت قلمرویی از آرامش هست که می تواند همه نیکبختی هایی که خواهان آنهایی خلق کند .وین دایر

این خواست و اراده ی ماست که آینده مان را شکل می دهد. موفقیت و شکست ما نتیجه عمل خودمان است نه کس دیگری. این خودمان هستیم که می توانیم هر مانعی را از پیش پایمان برداریم یا اینکه در این راه پر پیچ و خم گم شویم. انتخاب ما، مسئولیت های ما، موفقیت ها و شکست های ما هر چه که باشند، کلید سرنوشتمان در دست خودمان است.

 

به امید موفقیت تمام بچه های سرزمینم ایران

دوستتون دارم 

بیایید با هم دیگه دست به دست هم بدیم و باور داشته باشیم که شکستی نیست مگر دست کشیدن از تلاش!

 

منبع