thinks

 

 

سلام دوستان خوبم امیدوارم که حالتون خوب باشه و اوقات به کامتون باشه،ماه،ماه رمضان هست من هم این ماه عزیز رو به تمامی بازدیدکننده ها تبریک عرض میکنم و امیدوارم نماز و روزتون مورد قبول حق واقع بشه ، خوب حتما پیش خودتو میگید روزه ی فکری چیه...؟ خوب من هم اول برام سوال بود اما توی یکی از کتاب ها که داشتم میخوندم به این مطلب بر خوردم که دیدم بد نیست این جا اون مطرح کنم که دوستان همراه با روزه معنوی روزه فکری هم بگیرن خوب دیگه بیشتر از این منتظرتون نمیزارم و قسمتی از متن کتاب رو که مرتبط با این موضوع هست رو مینویسم.

جادوی روزه ی فکر

بیایید با هم از همین لحظه به مدت یک ماه روزه بگیریم!تعجب نکنید ،بهت زده نشوید،زیرا شما بعد از یک ماه روزه به انسانی قدرتمند و بی نظیر تبدیل خواهید شد بلی منظورم این است که شما هم روزه بگیرید روزه یعنی قدرت اراده ،یعنی اعتماد به نفس یعنی انسان بی مرز و بی شکل شدن.

شما در این یک ماه به قدری متحول خواهید شد که حتی اطرافیان بهت زده خواهند شد زیرا یک ماه روزه ی فکری باعث تحول درونی شما خواهد شد . این روزه ی فکری زندگی مرا را به سوی کمال و بهبودی فوق العاده بودن تغییر داد این تمرین به من توان داد که ذهنم را کنترل کنم و اجازه ندهم اندیشه ایی منفی مدتی طولانی در مغزم باقی بماند.

آیا حاضرید این روزه ی فکری را بگیرید پس آماده باشید و مصمم قدم در راه بگذارید . برای اجرای کامل خود سازی به روش روزه ی فکری باید اصول و قواعدی را رعایت کنید.

قدم اول:برای تضمین موفقیت این طرح یک ، تعهدنامه تنظیم کنید و در این تعهد نامه مواردی را که میخواهید در این مدت رعایت کنید در این تعهد نامه بنویسید مثلا یکی از موارد میتواند این مطلب باشد-من هرگز تنبلی نخواهم کرد-و بعد یک نفر از افراد مورد اطمینان شما این نامه را امضا کند.

قدم دوم:یک ساعت با خود خلوت کنید در این خلوت کاغذ و قلمی همراه داشته باشید. در این کاغذ تمامی نمیتوانم های خود را بنویسید و با خیال آسوده آن را در حیاط خانه یا در صحرا زیر خاک دفن کنید زیرا شما پس از این نباید از کلمه نمیتوانم استفاده کنید در حقیقت نمیتوانم مرد.

2-از امروز تا 30 روز از فکر کردن به هر گونه اندیشه ،احساسات،سوالات،کلمات و یا استعارات منفی و ناراحت کننده پرهیز کنید.

3-اگر خودتان را درگیر افکار منفی یافتید-حتما هم پیش خواهد آمد-فورا سوالات راه گشاه را از خود بپرسید تا در وضعیت بهتری قرار گیرید.

4-وقتی که صبح از خواب بیدار میشوید روزه ی خود را به خود یاد آوری کنید .

5-سعی کنید تا 30 روز فقط به راه حل مشکلات فکر کنید نه به خود مشکلات.

6-هرگز فراموش نکنید "چرا نگران باشم شاید هرگز پیش نیاید."

7-اگر فکر سوال یا احساس ناراحت کننده ایی به سراغتان آمد،خود را سرزنش نکنید فورا به چیز دیگری فکر کنید .اما اگر بیش از 5 دقیقه دچار چنین حالتی شدید،بایستی تا صبح روز بعد صبر کنید و روزه ی فکری را از نو شروع کنید .

8-سعی نمایید در این 30 روز متعادل باشید.

9-سعی نمایید هر روز منظم تر از روز قبل شوید.

10-برای یک ماه هدف تعیین نمایید.

11-یک نفر را به عنوان تکیه گاه مثل پدر ، مادر و ...انتخاب کنید و از او بخواهید روزه ی فکری شما را نظارت کند تا از روزه ی فکری خارج نشوید .

12-در این مدت حتما از تلقین صبح گاهی استفاده کنید اگر بتوانید 30 روز یک زندگی ایده آل که در تصور خود داشته اید را در صحنه عمل پیاده کنید شما بعد از یک ماه انسانی خواهید شد که از نو متولد شده است.

باز صادقانه از شما میخواهم مواردی را که میخواهید در وجودتان تغییر دهید در تعهد نامه بنویسید  و سعی نمایید برای یک ماه هم که شده آن کسی باشید که آرزوی آن را داشته اید.