دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان یکی از مراکز آموزش عالی ایران در سال 1353 واقع در بزرگ‌ترین قطب صنعتی کشور، در فاصله‌ی 20 کیلومتری شمال‌غربی اصفهان و شمال‌شرقی خمینی‌شهر، در دامنه‌ی کوه سیدمحمد در زمینی به وسعت 23 میلیون متر‌مربع احداث گردید. این دانشگاه فعالیت‌های آموزشی خود را در سال 1356 با پذیرش حدود 8090 دانشجو در برخی رشته‌های فنی، مهندسی و کشاورزی آغاز نمود و اکنون با گذشت 24 سال از شروع فعالیت‌های آموزشی دانشگاه اغلب رشته‌های فنی،‌مهندسی، کشاورزی و علوم پایه را در قالب 13 دانشکده در بردارد.

      در سال تحصیلی 83- 82 تعداد 1550 دانشجو در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه پذیرفته شده‌اند و جمعاً بیش از 8000 دانشجو در دانشگاه به تحصیل اشتغال دارند. ضمناً تعدادی دانشجوی خارجی از کشورهای سودان، لبنان و... نیز در دانشگاه مشغول به تحصیل می‌باشند.

      دانشگاه صنعتی اصفهان با برخورداری از کادر هیئت علی فعال و ممتاز و نیز امکانات استثنائی خود، مفتخر است که آموزش را با بهترین کیفیت و استانداردهای بین‌المللی ارائه نماید، به طوری که فارغ‌التحصیلان دانشگاه با کیفیت ممتاز خویش فرصت‌های بزرگی بر ای تصدی مشاغل و مسئولیت‌های کلیدی در فضای صنعتی اقتصادی رو به رشد کشور یافته و در ادامه تحصیلات عالی نیز موفقیت چشمگیری در داخل و خارج از کشور داشته‌اند.

      وضعیت کالبدی دانشگاه صنعتی اصفهان که عمدتاً بعد از انقلاب شکل گرفته است بشرح ذیل می‌باشد:

 

2300 هکتار

سطح کل اراضی

350 هکتار

فضای سبز

127500 هکتار

فضای آموزشی

273560 هکتار

فضای کمک‌آموزشی و رفاهی

علوم پایه- فنی و مهندسی- کشاورزی و منابع طبیعی

گروه‌های آموزشی

13 دانشکده

تعداد دانشکده‌ها

2 پژوهشکده و 5 مرکز آموزشی

تعداد مراکز آموزشی و پژوهشی

8553 نفر

تعداد دانشجویان

440 نفر

تعداد اعضای هیئت علمی

119 نفر

تعداد رشته‌های تحصیلی

 

 

جدول 1- برخی شاخص‌های آموزشی دانشگاه صنعتی اصفهان

 

6988

تعداد دانشجویان کارشناسی

1325 نفر

تعداد دانشجویان کارشناسی ارشد

240 نفر

تعداد دانشجویان دکتری

122 نفر

تعداد اعضای هیئت علمی با مرتبه‌ی مربی

211 نفر

تعداد اعضای هیئت علمی با مرتبه‌ی استادیار

78 نفر

تعداد اعضای هیدت علمی با مرتبه‌ی دانشیار

29 نفر

تعداد اعضای هیئت علمی با مرتبه‌ی استاد

9/14 = 8553/127500

سرانه‌ی فضای آموزشی

92/4 = 318/1565

نسبت دانشجویان تحصیلات تکمیلی به اعضای هیئت علمی استدیار با بالا

6/2 = 122/318

هرم اعضای هیئت علمی (نسبت استادیار به بالا به مربی)

 

 

جدول 2- شاخص‌های مهم پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان

 

2300 هکتار

سطح کل اراضی

350 هکتار

فضای سبز

127500 هکتار

فضای آموزشی

118 طرح تحقیقاتی در قالب طرح‌های با اعتبار داخلی، خارجی از دانشگاه، استانی، بین دانشگاهی و ماده‌ی 102 قانون برنامه‌ی سوم

تعداد طرح‌های تحقیقاتی انجام شده

6 سمینار علمی و تخصصی

تعداد سمینارهای برگزار شده

38 هسته‌ی تحقیقاتی فعال

تعداد هسته‌های تحقیقاتی

10 فرصت مطالعاتی

تعداد فرصت‌های مطالعاتی

60 سفر علمی به خارج از کشور

تعداد سفرهای علمی خارج از کشور اعضای هیئت علمی

15 عنوان کتاب با شمارگان 4000 جلد

تعداد کتب منتشره توسط مرکز نشر دانشگاه

125 عنوان مقاله

تعداد مقالات چاپ شده در مجلات معتبر خارجی(ISI)

100000 جلد عناوین فارسی و لاتین

تعداد کتب موجود در کتابخانه‌ی مرکزی

2000 جلد پایان‌نامه‌ی دکتری و کارشناسی ارشد

تعداد پایان‌نامه‌های موجود در کتابخانه‌ی مرکزی

3 نشریه (استقلال- نشریه‌ی فیزیک- کشاورزی و منابع طبیعی)

مجلات علمی منتشر شده توسط دفتر نشریات علمی

 

 

دانشکده‌های دانشگاه صنعتی اصفهان:

دانشکده‌ی برق و کامپیوتر

      آغاز فعا لیت: ١٣٥٦

      رشته‌ها و گرایشها: الکترونیک، قدرت، کنترل، سخت افزار کامپیوتر، نرم افزار کامپیوتر، مخابرات، برق، معماری کامپیوتر

      مقاطع تحصیلی: کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری

      ا ین دانشکده در زمینه‌ی پژوهشی علاوه بر امکان استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی متعدد آموزشی، تلاش داشته است تا مرکز پژوهشی مهندسی برق را به مدارک و مستندات علمی و وسایل تحقیقاتی مجهز نماید و در این راستا نیز توفیقاتی حاصل شده است، ولی رفع نیازهای منطقی اعضای هیئت علمی و دانشجویان احصیلات تکمیلی نیاز به توسعه‌ی بیشتری دارد. در انتخاب موضوعات تحقیقاتی، نیازهای کشور در کنار سوابق و علایق تحقیقاتی اعضای هیئت علمی مد‌نظر قرار گرفته و ارتباطات خوبی با برخی صنایع ذی‌ربط برقرار گشته است.

      امید می‌رود با این روش هم گام مثبتی در خوداتکایی صنایع برداشته شده و هم آمادگی بیشتر فارغ‌التحصیلان را برای خدمت در این مراکز موجب شود.

      دانشکده‌ی برق و کامپیوتر برای انجام پژوهش در زمینه‌ی پردازش سیگنال‌ها و اطلاعات و بهره‌برداری از سیستم‌های قدرت (نظری و ساخت) تجربیات ارزشمندی کسب نموده و آمادگی ادامه‌ی تلاش در این گستره را دارد.

      دانشکده‌ی برق و کامپیوتر دارای آزمایشگاهیی به شرح زیر می‌باشد:

      آزمایشگاه‌های مدارهای الکتریکی، الکترونیک، مدار منطقی، ماشین‌های الکترونیکی، الکترونیک صنعتی، پالس، اندازه‌گیری، مدارهای مخابراتی، مخابرات دیجیتال، سیستم‌های کنترل خطی، میکروپروسسور، معماری کامپیوتر، شبکه‌های کامپیوتری، سیستم تلویزیون، عایق‌ها و فشار قوی، سیستم‌های کنترل دیجیتال و غیر خطی، سیستم عامل، هوش مصنوعی، رله و حفاظت و کنترل درایو، پروژه، مالتی‌مدیا و سوئیچ

 

      دانشکده‌ی صنایع

      آغاز فعالیت: 1356

      رشته و گرایش‌ها: تولید صنعتی، تکنولوژی صنعتی، برنامه‌ریزی سیستم‌ها، مهندسی سیستم‌های اقتصادی- اجتماعی، مهندسی صنایع

      مقاطع تحصیلی: کارشناسی، کارشناسی ارشد

      این دانشکده در سال‌های اخیر دوره‌های آموزشی متعددی را در موضوعات مدیریت و برنامه‌ریزی تولید، برنامه‌ریزی نگهداری و تعمیرات، شبیه‌سازی، مدیریت و کنترل پروژه، برای مسئولین و کارشناسان صنایع استان ارائه کرده و قراردادهای آموزشی برای استمرار این برنامه‌ها با صنایع منعقد کرده است.

      دانشکده‌ی صنایع دارای آزمایشگاه‌هایی به شرح زیر می‌باشد:

      آزمایشگاه‌های فاکتورهای انسانی، ارزیابی کار و زمان، کنترل عددی مجهز به دستگاه رباتیک

 

دانشکده‌ی فیزیک

      آغاز فعالیت: 1356 (به صورت مستقل 1365)

      رشته‌ها و گرایش‌ها: فیزیک ذرات، فیزیک هسته‌ای و فیزیک حالت جامد

      مقاطع تحصیلی: کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری

      در حال حاضر این دانشکده بیشتر بر دو گرایش فیزیک حالت جامد و فیزیک هسته‌ای تأکید دارد و پژوهش در گروه‌های تحقیقاتی فیزیک حالت جامد، فیزیک کامپیوتر، فیزیک ذرات بنیادی و میدان در حال پیشرفت است. با تأکید بر تحصیلات تکمیلی و به‌خصوص با شروع دوره‌ی دکترای فیزیک در آینده‌ی نزدیک فعالیت‌های پژوهشی این دانشکده پویاتر خواهد شد. از نقطه‌نظر فضای آموزشی و تحقیقاتی ساختمان مدرن و مجهز به این دانشکده در سال گذشته به بهره‌برداری رسید. در این ساختمان کلیه‌ی نیازهای مربوط به فضاهای آموزشی، آزمایشگاه‌های آموزشی، آزمایشگاه‌های پژوهشی متعدد، امکانات کامپیوتری و کتابخانه‌ پیش‌بینی شده است. در حال حاضر آزمایشگاه‌های پژوهشیفیزیک حالت جامد در زمینه‌های خواص ابر‌رسانایی و مغناطیی مواد فعال هستند و امید است در آینده‌ی نزدیک آزمایشگاه‌های پژوهشی دیگر دانشکده نیز مجهز شوند.

      در این دانشکده علاوه بر کارهای پژوهشی در زمینه‌ی کاربردی تأکید فراوان به عمل می‌آید و فعالیت‌های مشترک بین این دانشکده و دانشگاه‌ها و مراکز و مؤسسات پژوهشی و صنعتی کشور آغاز شده است.

      دانشکده‌ی فیزیک دارای آزمایشگاه تحقیقاتی فیزیک حالت جامد می‌باشد.

      امکانات آزمایشگاهی: ازمایشگاه تحقیقاتی فیزیک حالت جامد، شبیه‌سازی، ابررسانا، هسته‌ای، اپتیک، فیزیک جدید، فیزیک الکتریسیته، فیزیک حرارت، رادیوایزوتوپ، مغناطیس، تکمیلی، لایه‌نشانی

 

دانشکده‌ی منابع طبیعی

      آغاز فعالیت: 1372

      رشته‌ها و گرایش‌ها: مرتع و آبخیزداری، شیلات، محیط زیست

      مقاطع تحصیلی: کمارشناسی، کارشناسی ارشد

      دانشکده منابع طبیعی با توجه به اهمیت منابع طبیعی و محیط زیست در فرآیند برنامه‌های توسعه و نیز تأثیرات متقابل تکامل حاصل از توسعه صنعت و کشاورزی و اثرات آن بر منابع انرژی و زیستی، اهداف اصلی آموزشی خود را جهت تدوین مبانی توسعه پایدار و نیز پژوهش‌های کاربردی در این زمینه بنا نهاده است. همچنین تحصیلات تکمیلی دانشکده منابع طبیعی اقدام به تدوین و اجرای برنامه سالانه (workshop)نموده است تا از این طریق ضمن ایجاد زمینه لازم برای خلاقیت پژوهشی دانشجویان، مشارکت آنان را در فرآیند آموزشی- پژوهشی دانشکده فراهم نماید. این دانشکده با پیگیری‌هایی که به عمل آورده است موجب شده تا تفاهم‌نامه‌ای در زمینه موضوعات آموزشی، تحقیقاتی واجرایی بین وزارت جهاد کشاورزی و دانشگاه صنعتی منعقد گردد.

      امکانات آزمایشگاهی: هرباریوم- آزمایشگاه‌های کارتوگرافی و تفسیر عکس‌های هوائی- محیط زیست- عمومی شیلات- کلکسیون گیاهان مرتعی و علوفه‌ای- اطاق بذر گیاهان مرتعی و علوفه‌ای- سنجش از دور و GIS حیات وحش- مرتع‌داری- تکثیر و پرورش آبزیان- موزه‌ ماهی‌شناسی- کارگاه آماده‌سازی نمونه‌های هرباریوم مرتع و آبخیزداری.

 

دانشکده مواد

      آغاز فعالیت: 1356

      رشته‌هاو گرایش‌ها: متالوژی صنعتی، متالوژی استخراجی، شناسایی و انتخاب مواد، خوردگی و حفاظت فلزات، بیومتریال، متالوژی استخراج فلزات، مهندسی مواد.

      مقاطع تحصیلی: کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری.

 

امکانات آموزشی و پژوهشی:

      میکروسکوپ الکترونی رویشی، پتانسیواستات، دستگاه MTS، دستگاه اندازه‌گیری سختی، دستگاه ضربه، دستگاه نورد، انواع کوره‌های عملیات حرارتی، کروه القایی، دستگاه انجماد سریع فلزات، دستگاه انجماد جهت‌دار، دستگاه‌های سایش، کروه‌های تامن، انواع میکروسکوپ‌ نوری، کروه تشعشعی، دستگاه کشش

 

امکانات آزمایشگاهی:

      آزمایشگاه‌های متالوژی مکانیکی، شکل دادن، عملیات حرارتی، متالورژی ریخته‌گری و انجماد، استخراج فلزات (1)، متالوگرافی، تفرق اشعه ایکس، سرامیک، میکروسکوپ الکترونیکی، خوردگی، آنالیز فلزات (کوانتومتر)، مواد قالب‌گیری، استخراج فلزات (2)، تحقیقاتی پوشش، مواد پیشرفته، جوشکاری، شامتک (متالوژی سطح و...)، کارگاه مدل‌سازی، کارگاه ریخته‌گری، کارگاه پروژه.

 

دانشکده نساجی

      آغاز فعالیت: 1363، به صورت مستقل 1367

      رشته‌ها و گرایش‌ها: شیمی نساجی و علوم الیاف، گرایش تکنولوژی نساجی

      مقاطع تحصیلی: کارشناسی و کارشناسی ارشد.

 

امکانات آزمایشگاهی:

      آزمایشگاه‌های تحقیقاتی- رنگرزی- تکمیل چاپ- فیزیک و تکنولوژی رنگ- فیزیک الیاف و کنترل کیفیت- شناسایی الیاف و مواد نساجی- شمی الیاف.

امکانات آموزشی و پژوهشی:

      شبکه کامپیوتر فرمولاسیون و آماده‌سازی رنگ، کابینت ایجاد نورهای مصنوعی، ماشین‌های رنگرزی آزمایشگاهی، دستگاه تعیین ثبات نوری منسوجات، ویسکومتر چرخشی، دستگاه ذوب ریسی آزمایشگاهی، ماشین‌های بافندیگ مختلف و مردن

 

دانشکده علوم ریاضی

      آغاز فعالیت: 1356، به صورت مستقل 1365

      رشته‌ها و گرایش‌ها: ریاضی کاربردی، آمار، ریاضی محض، آمار محض، آمار کاربردی

      مقاطع تحصیلی: کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری

 

      این دانشکده از سال 1359 همکاری خود را آموزش و پرورش برای تحقیقاتی زیربنایی برای مسائل آموزش ریاضی آغاز کرد. در این راستا برگزاری مسابقات ریاضی که به دنبال آن شرکت و موفقیت ایران را در المپیادهای بین‌المللی در بر داشت به عنوان راه‌حلی برای حل مشکل عدم استقبال از رشته‌های علوم ریاضی و مهندسی می‌توان نام برد. ارائه طرح و همکاری در تأسیس مرکز تحقیقات معلمان اصفهان و کمک به تأسیس انجمن‌های علمی دبیرات ریاضی سراسر کشور از خدمات و نتایج تحقیقات دانشکده برای حل مشکلات جامعه بوده است.

      تاکنون انجمن‌های دبیرات ریاضی استان‌های اصفهان، کرمان، خراسان، فارس، چهار محل و بختیاری، یزد، بوشهر، زنجان، آذربایجان شرقی و گیلان با همکاری دانشکده علوم ریاضی دانشگاه صنعتی اصفهان شروع به کار کرده‌اند.

      همچنین دانشکده به طور فعال با انجمن‌های علمی ریاضی و آمار همکاری داشته، خبرنامه‌های این دو انجمن، بولتن انجمن ریاضی و فرهنگ و اندیشه ریاضی انجمن ریاضی ایران سال‌ها در ایران در این دانشگاه به چاپ رسیده است. هنوز هم اعضای هیئت علمی دانشکده در هیئت تحریریه این نشریه عضویت دارند و خبرنامه انجمن آمار ایران تا سال گذشته در این دانشکده تهیه می‌شد.

      برگزاری کنفرانس‌ها، کارگاه آموزشی ریاضی و آمار و سمینارهای آموزش ریاضی در کنار کنفرانس‌ها از دیگر اقدامات مفید دانشکده علوم ریاضی در سال‌های اخیر است.

      دانشکده علوم ریاضی دارای آزمایشگاه آموزشی و پژوهشی آمار (با دارا بودن شبکه NT و نرم‌افزارهای مختلف ریاضی و آمار) می‌باشد.

 

دانشکده عمران

      آغاز فعالیت: 1356

      رشته‌ها و گرایش‌ها: مهندسی آب، سازه، مکانیک خاک و پی، مهندسی محیط زیست، زلزله عمران

      مقاطع تحصیلی: کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری

 

      دانشجویان و اعضای هیئت علمی این دانشکده علاوه بر استفاده از امکانات گسترده و پیشرفته کامپیوتری مرکز محاسبات دانشگاه، از دو اتاق کامپیوتر مجهز به انواع کامپیوترهای شخصی (PC) و چاپگرها بهره‌مند است. علاوه بر کتابخانه مرکزی دانشگاه، کتابخانه دانشکده مهندسی عمران نیز در محل ساختمان دانشکده پاسخگوی نیازهای دانشجویان و اعضای هیئت علمی است. در حدود 20 نشریه ادواری انگلیسی به کتابخانه مرکزی و تقریباً تمامی نشریات فارسی در زمینه‌های مختلف مهندسی عمران به کتابخانه‌های مرکزی و دانشکده عمران می‌رسند.

      دانشکده مهندسی عمران با برخورداری از پشتوانه قوی علمی اعضای هیئت علمی و نیز امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی و کامپیوتری موجود خود توانسته است در سه گرایش، سازه، آب و محیط زیست و خاک و پی، با صنایع و سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف ارتباط برقرار کند و همچنان به دنبال ایجاد زمینه‌های مناسب برای برقراری ارتباطات بیشتر می‌باشد.

      تا کنون با ذوب آهن اصفهان، مجتمع فولاد مبارکه، سازمان حفاظت محیط زیست اصفهان، شرکت برق منطقه‌ای اصفهان، سازمان آب منطقه‌ای اصفهان، شهرداری اصفهان، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و صنایع تولیدکننده مصالح ساختمانی، پروژه‌های مشترک تحقیقاتی داشته که تعدادی از آن‌ها به اتمام رسیده‌اند و بقیه نیز در حال انجام هستند.

      دانشکده مهندسی عمران دارای آزمایشگاه‌هایی به شرح زیر می‌باشد:

      آزمایشگاه‌های بتن و مصالح ساختمانی، مکانیک خاک، محیط زیست، سیالات، سازه، نقشه‌برداری

 

دانشکده مهندسی معدن

      آغاز فعالیت: 1356

      رشته‌ها و گرایش‌ها: اکتشاف معدن، استخراج معدن

      مقاطع تحصیلی: کارشناسی و کارشناسی ارشد )کتشاف معدن)

      تعداد زیادی آزمایشگاه آموزشی و تحقیقاتی در دانشکده وجود دارد که با دانشکده‌های دیگر سرویس می‌دهند. موزه سنگ- کان سنگ و فسیل و نقشه‌های معدنی عن‌قریب افتتاح می‌شود. دانشکده معدن دارای آرشیو غنی از اسناد و مدارک معدنی است. فعالیت‌های تحقیقاتی در زمینه‌های اکتشاف و استخراج به وضوح در این دانشکده مشاهده می‌شود.

      دانشکده مهندسی معدن دارای آزمایشگاه‌هایی به شرح زیر می‌باشد:

      آزمایشگاه‌های مکانیک سنگ، برش سنگ و تهیه مقاطع میکروسکوپی، کانه‌آرایی، فلوتاسیون، کریستالوگرافی و کانی‌شناسی، کانی‌شناسی نوری، ژئوفیزیک، ژئوشیمی، سنگ‌شناسی، حفاری، بلور‌شناسی تحفیقاتی، کارتوگرافی و فئوژئولوژی

 

دانشکده شیمی

      آغاز فعالیت: 1356

      رشته‌ها و گرایش‌ها: پتروشیمی، صنایع پلیمر، مهندسی شیمی

      مقاطع تحصیلی: کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری

      این دانشکده مفتخر است که ارتباطات رو به رشدی با صنایع استان اصفهان و نیز سایر نقاط کشور برقرار نموده است و این امر منجر به انجام پروژه‌های صنعتی با مشارکت و همکاری صنایع مذکور شده است که به دلیل وجود تخصص‌های متنوع در میان اعضای هیئت علمی دانشکده و وجود تعداد قابل ملاحظه‌ای از صنایع شیمیایی بزرگ کشور در منطقه اصفهان دورنمای روشنی برای توسعه فعالیت‌های پژوهشی مخصوصاً پژوهش‌های کاربردی قابل رؤیت است و امید می‌رود که با افزایش عمومی بودجه‌های تحقیقاتی در کشور و وروی آوردن اولیا و مدیران صنایع به تحقیقات صنعتی، ارتقای کمی و کیفی چشمگیری در فعالیت‌های پژوهشی دانشکده صورت گیرد.

 

دانشکده شیمی دارای آزمایشگاه‌هایی به شرح زیر می‌باشد:

      آزمایشگاه‌های آموزشی تحقیقاتی پلیمر، شیمی آلی، شیمی معدنی، شیمی تجزیه، شیمی فیزیک نظری، شیمی فیزیم تجربی، شیمی دستگاهی، شمی تجزیه دستگاهی، شیمی عمومی، جداسازی، شیمی فیزیک مهندسی

 

دانشکده مکانیک

      آغاز فعالیت: 1356

      رشته‌های و گرایش‌ها: حرارت و سیالات (تبدیل انرژی)، طراحی جامدات (طراحی کاربردی)، ساخت و تولید.

      امکانات آزمایشگاهی: آزمایشگاه‌های ارتعاشات، انتقال حرارت، ترمودینامیک، دینامیک ماشین، سیالات و ماشین‌های آبی، مقاومت مصالح، مکانیک سیالات، هیدرولیک و پنوماتیک، اندازه‌گیری، کنترل.

 

امکانات پژوهشی این دانشکده عبارتند از:

      دستگاه کشش U.T.S

      دستگاه آزمایش خزش

      دستگاه آنالیز گاز

      موتور ریکاردو

      نیروگاه بخار

      دستگاه آزمایشگاه تست غیر نخرب به کمک اشعه‌ی ایکس

      روبات Pegasus II

      دستگاه اندازه‌گیری C.T.A

      ژیرسکوپ

      استوانه جدا ضخیم

      استوانه جدا نازک

      دستگاه اندازه‌گیری کرنش

      غشای دایره‌ای برای اندازه‌گیری کرنش در غشا

      دستگاه پرس هیدرولیک

      دستگاه تست کشش

      دستگاه اسپارک 60 آمپر

      دستگاه تراش NC

 

دانشکده کشاورزی

      آغاز فعالیت: 1356

      رشته‌ها و گرایش‌ها: آبیاری، باغبانی، خاک‌شناسی، زراعت، علوم و صنایع غذایی، گیاه‌پزشکی، علوم دامی، ماشین‌های کشاورزی، حشره‌شناسی، مدیریت توسعه روستایی، بیوتکنولوژی غذایی، فیزیک خاک، آبیاری و زهکشی، بیماری‌شناسی

      مقاطع تحصیلی: کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری.

      دانشکده کشاورزی دارای گلخانه آموزشی تحقیقاتی به مساحت حدود 2000 متر مربع، سوله آموزشی تحقیقاتی به مساحت حدود 1500 متر مربع و مزارع و باغات به مساحت حدود 150 هکتار است. مجموع تعداد آزمایشگاه‌های مورد استفاده فعلی دانشکده حدود 30 آزمایشگاه است و حدود 20 آزمایشگاه دیگر در دست راه‌اندازی است.

      اعضای هیئت علمی این دانشکده تا کنون متجاوز ار 70 طرح تحقیقاتی را در ارتباط با مسائل و مشکلات کشاورزی استان و کشور انجام داده و در حال حاضر مشغول انجام 20 طرح تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف کشاورزی هستند. همچنین حدود 27 عنوان کتاب تألیف و ترجمه و به چاپ رسانده‌اند و بیش از 350 فقره مقاله علمی در مجلات معتبر داخلی و خارجی منتشر کرده‌اند.

      امکانات آزمایشگاهی: آزمایشگاه‌های آبیاری، هیدرولیک، خاک‌شناسی، تجزیه خاک و عکس‌های هوایی، حشره‌شناسی، بیماری‌شناسی گیاهی، زراعت، اصلاح نباتات، فیزیولوژی گیاهان زراعی، گیاه‌شناسی، میکروبیولوژی، فیزیولوژی و تشریح دام، تجزیه خوراک دام، تجزیه مواد غذایی، تکنولوژی فرآیند مواد غذایی، باغبانی، ماشین‌های کشاورزی، گلخانه‌های آموزشی- تحقیقاتی، واحدهای گاوداری، گوسفندداری و مرغداری، زنبورداری، حوضچه‌های پرورش ماهی، مزراع و باغات و کارگاه‌های ماشین‌های کشاورزی و صنایع غذایی.

 

 

نام و نام خانوادگی

سمت

تاریخ حکم

دکتر محمدرضا سعیدی

سرپرست موقت دانشکده صنعتی اصفهان

9/10/1357

دکتر سید حسن طاهری

سرپرست موقت دانشکده صنعتی اصفهان

13/6/1358

محمدعلی نجفی

سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان

9/7/1359

دکتر محمدمهدی سعادتپور

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان

10/6/1360

احمد ابریشمچی

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان

17/5/1362

احمد ابریشمچی

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان

19/8/1363

دکتر محمد شاهدی

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان

8/12/1364

دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان

1/7/1368

دکتر علی آهون منش

سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان

7/10/1376

دکتر علی آهون منش

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان

14/5/1375

دکتر محمدحسن عباسی

سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان

1/3/1382

دکتر محمدحسن عباسی

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان

25/11/1382