کنکور چیزی جز کتاب نیست و کتاب خواندن، کار دانش آموزان حرفه ای

۱۱ مطلب در مهر ۱۳۹۲ ثبت شده است

تاریخ ادبیات دبیرستان

تاریخ ادبیات دبیرستان همواره مشغله ذهنی همه دوستان کنکوری هست . در واقع تاریخ ادبیات یکی از قسمت های اجتناب ناپذیر کنکور هست که با یه مقدار کار میشه یه نتیجه خوب ازش آورد ، ادبیات یک درس نمره بیار در کنکور هست و خلاصه تست خورش خوب هست . چکیده ایی از این قسمت از ادبیات رو میتونید در لینک زیر دانلود کنید که زحمت جمع آوری شون رو استاد گرامی سیاوش پازکی کشیده اند.

فایل زیر حاوی خلاصه ای از تاریخ ادبیات سال اول، دوم ، سوم ، و چهارم دبیرستان هست.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا

راهکارهای تقویت حافظه

روان‌شناسان در زمینه بهبود حافظه مطالعات فراوانی کرده‌اند تا بتوانند به دغدغه‌های افرادی که نگران افت عملکرد حافظه‌شان هستند، پاسخ مناسبی بدهند. ده نکته‌ای که در ذیل ارائه می‌شود، نتیجه تحقیقات روان‌شناسان است که می‌تواند حافظه‌تان را تقویت کند.
بسیاری از افراد به محض آن که نمی‌توانند مطلبی را که مطالعه می‌کنند به ذهن بسپارند به خود انگ می‌زنند و خود را کودن و کم‌هوش می‌دانند، اما به یاد‌نیاوردن مطالبی که یک دانشجو یا دانش‌آموز به خاطر سپرده است، می‌تواند دلایل متـــعددی داشته باشد. یکی از مهم‌ترین این دلایل رعایت نکردن مواردی است که می‌تواند حافظه و یادسپاری مطالب را بهبود بخشد. 
1ـ توجهتان را بر مواردی که مطالعه می‌کنید، متمرکز کنید.

توجه، یکی از مولفه‌های مهم حافظه است. برای انتقال حافظه از حافظه کوتاه‌مدت به بلندمدت نیاز است که شما به ‌صورت فعال به اطلاعاتی که مطالعه می‌کنید، توجه کنید. سعی کنید در مکانی مطالعه کنید که چیزهایی مثل تلویزیون،‌ موسیقی و تفریحات دیگر وجود نداشته باشد که بتواند حواس شما را پرت کند.

2ـ با در نظر گرفتن ساعت‌های منظم برای مطالعه از باشتاب یادگرفتن اجتناب کنید.

به گفته ژورک، روان‌شناس تربیتی، مطالعه در چند جلسه به شما زمان کافی برای پردازش اطلاعات می‌دهد. محققان نشان داده‌اند دانشجویانی که به صورت منظم مطالعه می‌کنند بهتر از دانشجویانی که در یک جلسه طولانی و ماراتنی مطالعه می‌کنند، اطلاعات را به خاطر می‌آورند.

3ـ اطلاعات مورد مطالعه را سازماندهی کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا

چگونه درس عربی را برای کنکور بخوانیم

بیست گام تا عربی صد در صد

شما کنکورهای عزیز تنها بیست گام تا نمره کامل عربی در کنکور فاصله دارید.تنها مانع روبروی شما زمانبندی صحیح و کارآمد است.با ما برای صد زدن عربی در کنکور همراه شوید.

 

گام اول: ابتدا با اقسام کلمه در زبان عربی آشنا شوید.

گام دوم: خود را برای تسلط روی مهم ترین موضوع سوالات این درس، یعنی ترجمه و درک مطلب آماده کنید

گام سوم: مطالعه واژگان از انتهای کتاب درسی عربی دوم و سوم، حتی عربی سال اول. مخصوصا افعال را در این مرحله شروع کنید. (جهت افزایش دانش عمومی عربی)

تذکر: دانستن واژه در حل تست‌های ترجمه عربی در کنکور چندان الزامی نیست. لذا اجرای گام سوم فقط به هدف افزایش دانش عربی شما منتهی می‌شود.

۱۶ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا

نکاتی در مورد رمزهای وراثتی

رمزهای وراثتی:

در ساختار مولکول ‌DNA چهار نوع نوکلئوتید به کار رفته است. (یعنی زبان مولکول DNA یک الفبای چهار حرفی است.)

اطلاعات ژنتیکی برای ساختن RNA و پروتئین مورد استفاده قرار می‌گیرد. پروتئین‌ها از 20 نوع آمینواسید مختلف ساخته می‌شوند. هر پروتئین، توالی آمینواسیدی مخصوص به خود را دارد. رمزهای موجود در DNA باید به نحوی تعیین کننده‌ی نوع و ترتیب آمینواسیدهای موجود در پروتئین‌ها باشد.

۷ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا

نحوه خواندن ریاضی

در این مقاله سعی دارم نکات مهم را برای یادگیری ریاضی ذکر کنیم. اکثر دانش آموزان با درس ریاضی مشکل دارند . خیلی ها نمی دانند که درس ریاضی را چگونه باید مطالعه کنند . خوب برای اینکار کافیست با ما همراه باشید .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا

فصل سوم زیست پیش(پیدایش وگسترش زندگی)

 

"سرآغاز زندگی"

زمین در آغاز فاقد حیات بود.

ترتیب وقایع در آغاز پیدایش کره ی زمین:1-سرد شدن سطح سیاره زمین 2-سنگی شدن پوسته زمین 3-متراکم شدن بخار موجود در اتمسفر و بارش باران 4-ایجاد اقیانوس های وسیع

مواد شیمیایی پایه ای حیات چگونه تشکیل شده اند؟

در نخستین مراحل پیدایش حیات ملکول های غیر زیستی با یکدیگر واکنش شیمیایی انجام دادند.این واکنش ها باعث تولید تعداد و انوع زیادی ملکول های آلی ساده شدند ملکول های ساده با استفاده از انرژی خورشید و گرمای حاصل از فعالیت های آتش فشانی ملکول های پیچیده تری را به وجود آوردند شاید این ملکول های پیچیده واحد سازنده اولین سلول ها بودند.

سوپ بنیادین:در دهه 1920 دانشمندان اظهار داشتند در اقیانوس های اولیه زمین در مدت زمان کوتاهی مقدار زیادی ماده ی آلی پدید آمد این نظریه به الگوی سوپ بنیادین مشهور شد."ملکول های آلی در اثر انرژی حاصل از تابش خورشید وانفجار های آتش فشانی و رعد برق پدید آمده بودند."

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا

مروری بر مهمترین نکات کتاب زیست شناسی و آزمایشگاه 1

به طور متوسط این کتاب در کنکور، درحدود 13 تا 15 سؤال را به خود اختصاص می دهد. 
در فصل 1: دقت در مطالبی هم چون چگونگی فعالیت آنزیم ها، جایگاه گوارش پلی ساکاریدها. نوع پلی ساکاریدهای ذخیره ای و ساختاری در جانداران مختلف و ویژگی آنزیم ها و انواع پروتئین ها از لحاظ عملکرد و چگونگی تأثیر گروه های فعال در مولکولی زیستی، اهمیت قابل توجهی دارند.البته نحوه عمل کرد آنزیم کاتالاز، تأثیر H2O2 بر سلول و نوع واکنش هایی که آنزیم ها در سلول انجام می دهند، قابل توجه است.

در فصل دوم:ویژگی های تک سلولی مژکدار تریکودینا از لحاظ شکلی و تغذیه ای، ویژگی های غشاهای سلولی از لحاظ نوع مولکول های سازنده غشاء، وظیفه غشاء، وظیفه اندامک های فاقد غشاء، جایگاه آن ها، وظیفه اندامک های غشاءدار، ویژگی های ریخت شناسی و عمل کردی آن ها،چگونگی نقل و انتقال مولکول ها از غشاهای زیستی و هم چنین خاستگاه اندامک های غشادار، اهمیت ویژه ای دارد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رضا

چرا من بیل گیتس نشدم...!

راستش یه مدت بود که خیلی دنبال این میگشتم که راه موفقیت چیه

ادمای موفق چه جوری موفق شدن

خیلی گشتم از خیلیا پرسیدم خیلی کتاب ها رو خوندم

ولی اخر سر متوجه شدم تنها راه موفقیت

۵ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
رضا